Sunday, December 6, 2009

Living in Flight 飛んでいるで住んでいる

Now, imagine having entered the great gate of the flower city. To work here, you had to leave behind your everyday life. You had to say goodbye to your family and your hometown. There is no going back. But of course, even in the flower city, there is suffering.

In the 20th century, millions of people left their hometowns to come to California. California represented a kind of promised land. The weather is always good, there is always fruit on the trees, and there is always beauty in the movies. Yet, whether they picked fruit or struggled in Hollywood, most people found a difficult life in California. The song by the Eagles, Hotel California, describes this journey.

On a dark desert highway, cool wind in my hair
Warm smell of colitas, rising up through the air
Up ahead in the distance, I saw a shimmering light
My head grew heavy and my sight grew dim
I had to stop for the night

There she stood in the doorway;
I heard the mission bell
And I was thinking to myself,
'This could be Heaven or this could be Hell'
Then she lit up a candle and she showed me the way
There were voices down the corridor,
I thought I heard them say...

Welcome to the Hotel California
Such a lovely place
Such a lovely face
Plenty of room at the Hotel California
Any time of year
You can find it here

Her mind is Tiffany-twisted
She's got the Mercedes bends
She's got a lot of pretty, pretty boys
That she calls friends
How they dance in the courtyard
Sweet summer sweat
Some dance to remember
Some dance to forget

So I called up the Captain
'Please bring me my wine'
He said
'We haven't had that spirit here since 1969'
And still those voices are calling from far away,
Wake you up in the middle of the night
Just to hear them say...

Welcome to the Hotel California
Such a lovely place
Such a lovely face
They're livin' it up at the Hotel California
What a nice surprise
Bring your alibis

Mirrors on the ceiling,
The pink champagne on ice
And she said
'We are all just prisoners here, of our own device'
And in the master's chambers,
They gathered for the feast
They stab it with their steely knives,
But they just can't kill the beast

Last thing I remember,
I was running for the door
I had to find the passage back to the place I was before
'Relax' said the nightman,
We are programmed to recieve.
You can check out any time you like,
But you can never leave!

今、もう花街の大門が入りました。ここで働いたらふつの生活を残りました。ふるさとや家族にさよならを言わなくては行けませんでした。今、帰られないですよ。でも、もちろん、この街でも苦難があります。

20せきで億万人がふるさとからカリフォルニアに来ました。カリフォルニアは人のイメイジで希望な土地でした。天気いつもいいだし木で果物いつもあるし映画でいつも美人がいるし。果物を取る人でもホリウードで頑張った人でもほとんど人間がカリフォルニアでかんたんな生活みつけなかっただと思います。Eaglesと言うbandのHotel Californiaと言う歌はそんなに旅をせつめいしています。

( http://stimaro.blog35.fc2.com/blog-entry-32.htmlが訳した)
暗い砂漠のハイウェイ、涼しい風が私の髪へ
コリタスの〉生々しい香りが空に立ちのぼる
遠く前方に、私は揺らめく光が見えた
私の頭は重くなり、視界がぼやけた
今夜は休息が必要だ
彼女は戸口に立っていた
私には警鐘が聞こえた
そして私は考えた
ここは天国か地獄かもしれない
僕は心の中でつぶやいた
その時彼女はロウソクに火をともし私を案内した
廊下に沿って声が聞こえた
私にはそう聞こえたと思う・・

ホテルカリフォルニアへようこそ
ここはすてきな場所
すてきな面々
ホテルカリフォルニアはたくさんお部屋がございます
どんな時期でも
あなたはここでそれが見つかります

彼女はティファニー狂いだった
メルセデスベンツを持っていた
彼女にはたくさんの魅力的な少年がいた
彼女は友達と呼んでいた
彼らは中庭で踊る
甘美な.夏の汗
思い出のために踊り
忘れるために踊る

私がボーイを呼び出した
「ワインを持ってきてください」
彼は言った
「そのようなお酒は1969年以来置いておりません」
そしてやさしい声は遠くから呼んでいる
夜中に眼を覚ます
まさに聞こえる彼らの声

ホテルカリフォルニアへようこそ
ここはすてきな場所
すてきな面々
ホテルカリフォルニアで彼らは楽しんでいます
なんてすてきな驚き
口実を作っておいで

天井の鏡
氷の上にピンクのシャンパン
そして彼女が言った
「私たちは皆、私たち自身の考えでここに囚われているの」
そして主人の部屋
彼らは祝宴のために集まった
彼らは自分達の鋼鉄のようなナイフでそれを突き刺す
だが彼らはその獣性を殺すことはできないだろう

最後に覚えていることは
私はドアに向かって走っていた
元の場所に戻る廊下を見つけなければならなかった
「リラックスしろよ」夜警が言った
我々は受け入れるしかない
好きなときにいつでもチェックアウトできる
だが逃れることはできない!

No comments:

Post a Comment